loading...
عروس مهتاب
سردبیر بازدید : 301 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (0)

چقدر خوب است اگر قبل از مراسم های عروسی و ازدواج با مراکز زیبایی بیشتر آشنا شویم

مراکز زیبایی

با خدمات مراکز زیبایی بیشتر آشنا شوید

 

مینو علیزاده/ این روزها تعداد کلینیک ها و مراکز زیبایی در شهرهای مختلف روز به روز در حال افزایش است و بازار خدمات آنها بسیار داغ شده است. با یک جستجو یا چند سوال و جواب ساده، خیلی راحت متوجه می شویم که بسیاری از مشتریان این کلینیک ها و مراکز خانم های جوان و عقد کرده ای هستند که می خواهند در فاصله زمانی باقی مانده تا عروسی شان مو، ناخن، پوست یا حتی اضافه وزنشان را اصلاح و خود را برای مراسم ازدواج آماده کنند. با هم مروری بر پرطرفدارترین این خدمات در این مراکز خواهیم داشت.

sahar29 بازدید : 102 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

یک متخصص پوست و مو درباره راه‌های درمان اثرات جوش بر روی صورت اظهار داشت: درمان جای جوش بر اساس شدت آن متفاوت است و در برخی موارد به جراحی‌های زیبایی، تراش عمقی پوست و لیزرهای مختلف نیاز دارد.

این متخصص پوست و مو گفت: اگر جای جوش بر روی بدن یا صورت به شکل نقاط قرمز یا قهوه ای باشد، با درمان دارویی و لایه برداری شیمیایی بهبود می یابد اما اگر فرورفتگی عمیق باشد، این روش ها پاسخگو نیست و باید به جراحی های زیبایی، تراش عمقی پوست و لیزرهای مختلف متوسل شد.

احسانی با اشاره به اینکه آکنه یا جوش پس از سن بلوغ به علت ترشح هورمون‌های جنسی از غدد جنسی و فوق کلیوی در افراد ظاهر می شود، گفت: چربی زیاد پوست، التهابات پوستی، وجود میکروب روی پوست، اختلال در پوسته ریزی و همچنین برخی عوامل محیطی از جمله تغذیه، استرس، سیگار، مصرف زیاد لوازم آرایش و چرب کردن زیاد پوست می تواند از دیگر فاکتورهای موثر در بروز جوش باشد.

احسانی خاطرنشان کرد: اثرات جای جوش بر روی صورت یا بدن در بسیاری از موارد به دلیل دستکاری جوش ها باقی می ماند اما در برخی موارد نیز به دلیل التهابات زیاد و عمق تخریب بافت های زیرین پوست، جوش ها به خودی خود بر روی پوست جا می گذارند.

به گفته این متخصص پوست و مو، جاهای ناشی از جوش می تواند صاف، فرورفته و یا به صورت گوشت اضافه باشد که براساس شدت آکنه (خفیف، متوسط و یا شدید بودن آن) متفاوت است.

وی افزود: معمولا جوش هایی که التهاب، ترشح و چرک زیادی دارد بافت های زیرین را تخریب می کند که باعث ایجاد فرو رفتگی می شود و درمانش نیز بسیار دشوار است اما برخی جوش ها زیر پوستی هستند یا التهاب کمی دارند که معمولا با برجای گذاشتن قرمزی یا تغییر رنگ قهوه‌ای روی پوست به صورت نقطه ای که بسیار راحت تر به درمان جواب می دهند، بهبود می یابند.

احسانی با تاکید بر لزوم خودداری افراد از تخلیه جوش های زیرپوستی گفت: این جوش ها باید توسط پزشک تخلیه شود؛ حال آنکه برای جوش های چرکی و التهابی باید بطور جدی از تخلیه آن خودداری کرد.

این متخصص پوست و مو در آخر تصریح کرد که ریسک جای گذاشتن جوش ها معمولا روی بدن، سینه و پشت می تواند حتی بیشتر از صورت باشد که درمان آن نیز به مراتب سخت تر از درمان آکنه های روی صورت خواهد بود.
منبع:سلامت نیوز

sahar29 بازدید : 145 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

میکاپ آرتیست‌ های بزرگ جهان از راز‌های جوانی می‌ گویند بالا رفتن سن همیشه هم به ضرر شما نخواهد بود! بنا بر گفته‌های میکاپ آرتیست ,Sandy Linter هرچه که سن خانم‌ها بالاتر میرود، مقدار بافت چربی‌ در صورت آنها کمتر میشود . linter می‌گوید:” از این نکته مثبت استفاده کنید و ساختار استخوانی صورتِ خود را به نمایش بگذارید.

احتمالا بارها تصاویر مدلهای زیباوهنرپیشگان Hollywood را در مجلات دیده اید و ا زخودتان پرسیده اید که این مدلها برای داشتن چنین چهره عالی چه میکنند؟ در حقیقتاین چهرهای بی عیب، نتیجه زیرساری پوست با Foundation و Concealer هاست.پیش از آنکه میکاپ صورتتان را شروع کنید صورتتان را خوب تمیز کرده و با کرم های مرطوب کننده و آب رسان آغشته کنید.. بسیار خوب… حالا صورت شما برای میکاپ آماده است..

از یک concealer (کانسیلر) مایع برای پوشاندن نقاط قرمز همینطور لکه ها و تیرگی های پوستتان کمک بگیرید .. Sue Devitt میکاپ آرتیست معروف, استفاده از concealer مایع Yves Saint Laurent Touche & Eacute;clat راکه به صورت مدادی هستند پیشنهاد می کند..اینconcealerباعث محو شدن معایب پوست شما شده و علاوه بر آن ظاهری درخشان و نورانی به پوست شما می بخشد.

همیشه از Foundation هایی با تم رنگی زرد استفاده کنید . میکاپ آرتیست ,Sandy Linterمی گوید: Foundation هایی که زمینهٔ زرد دارند باعث گرمی بخشیدن به چهره شده و ظاهری جوان تر به صورت شما می بخشند .به هیچ عنوان همهٔ صورت خود را با Foundatio نپوشانید …میکاپ آرتیست Chrisanne Davis میگوید :

آرایش صورت, راز‌ جوانی, راز‌های زیبایی

هیچ چیز به اندازهٔ چندین لایه کرم پودر روی صورت شما ، شما را مسن تر نشان نمیدهد.Brigitte Reiss-Andersen توصیه میکند برای استفاده از Foundation همیشه از یک قطعه اسفنج استفاده کنید … اسفنج با خیس کرده و بعد از اینکه آب آن را کاملا گرفتیدِ به Foundation آغشته کرده وبه صورت ضربه ای روی صورت خود بزنید.

Reiss-Andersen استفاده از فر مژه را برای خانم ;های بالای ۳۵ سال ضروری می داند و می گوید:” هر چه که سنّ شما بالاتر میرود حالت تابدار مژ های شما هم کمتر میشود .. بنابرین توصیه می کند حتی اگر ریمل هم نمی زنید ، استفاده از فر مژه را فراموش نکنید..”مژه های تابدار چشم های شما را درشت تر و درخشان تر و سن شما را از آنچه هست کمتر نشان می دهند.

Linter همچنین می گوید : “هر چه که سن شما بالاتر میرود حالت تقارن ابرو های شما کمتر میشود ، اما این به این معنی نیست که با برداشتن بیش از حد می توانید باعث رفع این مشکل بشوید .. با این کار فقط باعث نازک تر شدن ابروهایتان می شوید.” هنگام استفاده از مو چین همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید و دقت کنید فقط ابروهای اضافه را بردارید ..برای شکل دادن یا تغییر فرم ابروهایتان حتما به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید.

بالا رفتن سن همیشه هم به ضرر شما نخواهد بود بنا بر گفته های Linter هرچه که سن خانم ;ها بالاتر میرود، مقدار بافت چربی در صورت آنها کمتر میشود . Linter می گوید:” از این نکته مثبت استفاده کنید ;و ساختار استخوانی صورتِ خود را به نمایش بگذارید..” براش رزه گونه را روی گونه قرار دهید و به ثبت بالاترین نقطه استخوان گونه هایتان بکشید . این کار باعث میشود صورت شما استخوانی تر به نظر رسد.

همیشه از یک براش بزرگ برای زدن رژ گونه استفاده کنید .. توصیه می ;کنیم از پودرهای مات و در عین حال درخشان استفاده کنید .. همیشه به یاد داشته باشید که برای همگون ساختن رنگ همه صورتتان علاوه بر گونها براش رژ گونه را روی پیشانی ، نوک بینی ، چانه و پیشانی خود هم بکشید.
منبع:آرایشیک

سردبیر بازدید : 117 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

رنگ پوست بر اساس میزان رنگدانه آن تعیین می‌شود که معمولا چهار تا پنج گروه رنگ پوست را در نژادهای مختلف می‌بینیم، از پوست بسیار روشن نژاد اروپایی گرفته تا پوست تیره سیاهپوستان.اما اگر بخواهیم پوست ایرانی‌ها را در یکی از این گروه‌ها قرار دهیم، گروه 2 و 3 به ترتیب سبزه‌روشن و سبزه‌تیره در این رده‌بندی قرار داده می‌شود.

دکتر امیری- متخصص پوست و مو نوشت: رنگ پوست طبیعی هر انسانی معمولا یکدست است. ولی بیماری‌های مختلف باعث می‌شود برخی از نواحی پوست پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تراز دیگر نقاط پوست شود. در این مبحث بیشتر روی لکه‌های پررنگ تمرکز خواهیم کرد.
لکه‌های پررنگ یا هیپر پیگمانته از نظر تقسیم‌بندی انواع مختلفی دارد. بعضی از بدو تولد وجود دارند و قطر آنها هم از میلی‌متری تا چند سانتی‌متر است.


گاهی نیز به صورت اکتسابی هستند یعنی به مرور و گذشت زمان روی پوست ظاهر می‌شوند که به آنها اشاره می‌کنیم:


لکه‌های بعد از بروز التهابات پوستی: لکه‌هایی هستند که هر گاه در پوست التهابی ایجاد شود پوست به صورت رفلکسی تیره می‌شود. شدیدترین حالت آن بعد از آکنه است؛ یعنی وقتی جوشی از بین می‌رود تا مدت‌ها ناحیه جوش به شکل یک لکه روی پوست می‌ماند. لکه‌های بعد از لیزر یا سوختگی‌های خفیف، بعد از گزش حشره، حساسیت به یک دارو یا گیاه و بعد از التهاب‌های اگزامایی از دیگر لکه‌های ناشی از التهاب است که لکه‌های موقت محسوب می‌شود. ولی شدت هر لکه به رنگ پوست بستگی دارد، هر چه پوست روشن‌تر باشد این لکه‌ها کمرنگ‌تر و زودگذرتر و هرچه پوست تیره‌تر باشد پررنگ‌تر و طولانی‌تر روی پوست می‌مانند. اساس درمان، شناسایی زودهنگام نوع لکه از سوی پزشک است تا زودتر از بروز لکه‌های جدید پیشگیری شود.


ماسک حاملگی: این نوع ماسک به شکل یک تیرگی پروانه‌ای شکل است که در خانم‌ها و در دوران بارداری بسیار دیده می‌شود و قسمت مرکزی صورت، پیشانی و پشت لب را تیره می‌کند. البته بندرت نیز ممکن است در مردان دیده شود. زنان آسیایی بیشتر به این نوع از لکه‌ها مبتلا می‌شوند. ملاسما یا ماسک حاملگی دو نوع است: سطحی و عمقی.
نوع سطحی به اپیدرم محدود است و به درمان‌های دارویی هم پاسخ خوبی می‌دهد. در نوع عمقی رنگدانه‌های پوستی در قسمت عمقی تجمع پیدا می‌کنند و طبیعی است که به درمان هم خوب پاسخ نمی‌دهد (برای از بین بردن لکه‌های عمقی باید از کرم‌های روشن‌کننده یا کرم‌های لایه‌بردار استفاده کرد). ملاسما بر اثر هورمون استروژن دوران بارداری یا قرص‌های پیشگیری از بارداری ایجاد می‌شود. این لکه‌ها با نور آفتاب شدت می‌یابند و بعد از درمان نیز احتمال عود وجود دارد.


کک و مک: این لکه‌ها در افرادی که پوست روشن و زمینه ژنتیک دارند دیده می‌شود. نور آفتاب علت اصلی ایجاد و تشدید کک و مک است. معمولا در نواحی فوقانی بدن مانند پوست صورت و دست‌ها که بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب است دیده می‌شود. در فصول پاییز و زمستان که شدت تابش نور آفتاب ضعیف‌تر است، کمرنگ‌تر و در بهار و تابستان پررنگ‌تر می‌شود. کک و مک با استفاده از دارو کمرنگ می‌شود، ولی با هر بار تماس آفتاب دوباره برمی‌گردد.
بهترین درمان برای کک و مک استفاده از لیزر است ولی همه افراد بعد از لیزر همیشه باید رعایت کنند تا مانع برگشت لکه‌ها شوند، زیرا این پوست‌ها بسیار مستعد هستند و ممکن است این لکه‌ها عود کنند.


خال‌ها: خال‌ها نیز به صورت لکه‌های پررنگ‌تر روی پوست ظاهر می‌شوند. برخی از خال‌ها که متمایل به آبی هستند، درمانشان کمی مشکل‌تر است و حتی روی صورت و دور چشم هم دیده می‌شوند. در این موارد درمان دارویی کمک‌کننده نیست، ولی لیزردرمانی آن هم به صورت مکرر مفید است. در هر حال از بین بردن خال‌ها امکان‌پذیر است.


لکه‌های وابسته به سن: باور عموم این است که وجود بیماری‌های کبدی باعث ایجاد این لکه‌ها در افراد پیر یا میانسال می‌شود اما این طور نیست. لکه‌های دوران پیری نتیجه تماس زیاد با آفتاب است و کسانی که در گذشته تماس مداوم با آفتاب داشته‌اند زودتر دچار این لکه‌ها می‌شود. هر چه سن بالاتر می‌رود پررنگ‌تر می‌شود و درمان آن نیز لیزر است.


لکه‌ها خطری ندارند
لکه‌ها معمولا نگران‌کننده نیستند فقط شکل و ظاهر پوست را دستخوش تغییر می‌کنند. گرچه بعضی سرطان‌های پوستی ابتدا با لکه خود را نشان می‌دهند، ولی اینها به مرور برجسته می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند، در حالی که لکه ایجاد شده شکل غیرعادی ندارد.
منبع:صدف نیوز

سردبیر بازدید : 98 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

تبخال از جمله شایع ترین بیماری های رایج میان عموم مردم است که غالبا با سوزش ، خارش و تب همراه است که علاوه بر این عارضه ها لطمه ای به زیبایی صورت وارد می کند. این بیماری به دلیل وجود ویروس هایی که از طریق عفونت مجاری تنفسی به بدن وارد شده ، در افراد مختلف دیده می شود برخی از مردم بر این باورند که ترس و استرس یکی از دلایل ابتلا به این عارضه ی پوستی است اگرچه ترس و استرس دلیل مستقیمی برای ابتلا به تب خال نیست.

در این مقاله درمان های خانگی برای از بین بردن تب خال را به شما ارائه می دهیم :

معجزه ی جعفری و گل همیشه بهار : تب خال هایی که روی لب ، لثه و زبان دیده می شوند از جمله تب خال هایی هستند که با مراقبت و تجویز دارو براحتی درمان می شوند ، اسانس ریشه ی جعفری و عصاره ی گل همیشه بهار اگر چند روز به روی تب خال مالیده شوند به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری بودن به از بین رفتن تب خال ها کمک می کنند.

روغن چای : روزی ۲ بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید ، مصرف این روغن بدلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تب خال تاثیر بزرگی روی از بین رفتن تب خال دارد.

عصاره یا روغن اسطوخودوس : اسطوخودوس دارویی گیاهی است که در صورتی که به مدت یک هفته روی تب خال قرار گیرد علاوه بر ضد عفونی کردن محل تب خال موجب درمان آن نیز می شود.
منبع: آرایشیک

سردبیر بازدید : 109 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (0)

از بین بردن موهای زائد با استفاده از روش الکترولیز موجب ایجاد اسکار و سوراخ شدن سطح پوست می‌شود.

خانم صادقیان با اشاره به روش‌های موقت و دائمی رفع موهای زاید بدن اظهار کرد: روش‌های موقت موزدایی بدن عموما بدون خطر است و تنها پس از استفاده از این روش‌ها عوارض موقتی مانند ایجاد آکنه دارد.

وی با بیان اینکه استفاده دائمی از روش‌های موقت موزدایی عارضه‌ای برای پوست به دنبال ندارد،‌ اضافه کرد: باورهای رایج مانند شل شدن و یا پیری پوست در خصوص برخی از روش‌های موقت موزدایی وجود دارد که نادرست است و مواردی مانند شل شدن و یا پیری پوست ارتباطی با رفع موهای زاید پوست با روش‌های غیر دائمی اپیلاسیون ندارد.

این متخصص پوست با اشاره به باور نادرست آسیب پوست با رفع موهای زاید از روش‌های غیر دائم تصریح کرد: یکی از روش‌های حال حاضر که از آن به فراوانی استفاده می‌شود روش لیزر است که در آن فولیکول مو به دفعات سوزانده‌ می‌شود و در نتیجه تعداد فولیکول‌های مو کاهش می‌یابد.

صادقیان با بیان اینکه لیزر را نمی‌توان یک روش دائمی برای رفع موهای زائد عنوان کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر لیزر، در گذشته از الکترولیز نیز استفاده می‌شد که استفاده از آن موجب ایجاد اسکار و سوراخ شدن سطح پوست می‌شود و توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند که از کدام روش برای رفع موهای زاید استفاده شود، خاطرنشان کرد: در هر دو حالت چه به صورت موقتی و چه به صورت لیزر، موها مجدد رشد می‌کند اما با این وجود می‌توان از لیزر به عنوان یک روش دایمی برای رفع موهای زاید نام برد.
منبع:سلامت نیوز

 

جذاب ترین های عروس مهتاب :

برای ازدواج چه تصمیم گیری هایی کنیم ؟

صلح عاشقانه در 6 قدم

رژیم لاغری فوق العاده رایگان

 


سردبیر بازدید : 120 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

در عرض 10 دقیقه پوست تان را لایه برداری کنید

لازم نیست که برای لایه برداری و تمیز کردن پوست تان پول خرج کنید ؛ برخی اوقات می توانیم در خانه خودمان با متد ساده و با هزینه ناچیز صورتمان را تمیز و لایه برداری کنیم. در این مقاله لایه برداری را به شما آموزش می دهیم فقط درعرض 10 دقیقه بدون صرف وقت و پول  صورت را تمیز می کند

1 - پوست خود را کاملا پاک و تمیز کنید. کاملا مطمئن شوید که پوست شما تمیز شده است و هیچگونه آرایش و یا گرد و غباری بر روی آن نیست. برای شستشوی پوست خود، می توانید از شستشو دهنده های مطمئن مانند صابون های مناسب استفاده نمایید.

2 - دو فنجان آب بجوشانید و یک عدد چای سبز کیسه ای را در آن بگذارید و ۳ دقیقه صبر کنید تا کمی آن خنک شود.

3 - یک حوله کوچک تمیز و نرم را بردارید و آن را در چای فرو ببرید.

4 - حوله زیاد گرم نخواهد شد اما آن را به مدت ۱ دقیقه و یا تا زمانی که گرم است، بر روی پوست خود قرار دهید. ۳ تا ۵ بار این عمل را تکرار نمایید.

5 - آب یک لیمو را گرفته و آن را با ۴ تا ۵ قاشق شکر قهوه ای مخلوط کنید. مخلوطی تقریبا غلیظ به دست خواهید آورد.

6 - این ترکیب را بر روی تمام قسمت های پوست، به جز دور چشم خود، قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه پوست خود را با آن، ماساژ دهید.

7 - صورت خود را با آب سرد بشویید. سپس از یک تونر به عنوان یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

توجه :
1 - این لایه برداری را در شب انجام دهید زیرا در روز به خاطر وجود نور خورشید، احتمال دارد پوست شما لک شود.

2 - حتما با آب سرد صورت خود را بشویید زیرا با این کار منافذ پوست خود را می بندید.

3 - سعی نمایید پوست خود را بیش از حد ماساژ ندهید زیرا ماساژ بیش از حد ترکیب لیمو و شکر به پوست آسیب می رساند.
منبع :hidoctor.ir

سردبیر بازدید : 98 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوانتر شوند! آرزوی خوبی است که می توانید خیلی وقت ها به سادگی به آن برسید. به شرط اینکه از دوران جوانی تغذیه خوبی داشته باشید. ورزش و نوشیدن آب کافی را از قلم نیندازید و البته از استرس و نور آفتاب هم دور بمانید.

در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستنداما گروهی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. به هر حال، برای شادابی و نشاط هیچ وقت دیر نیست؛ حتی اگر در دهه های پنجم یا ششم زندگی تان هستید باز هم روشی مناسب برای روشن کردن پوست تان وجود دارد. بعضی از فناوری های هم به شما کمک می کنند. پس بهتر است آنها را بشناسید و با نظر پزشک مناسبترین راه را انتخاب کنید.

سردبیر بازدید : 200 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

درمان خانگي و اثر بخش جوش و آكنه با يك ماده در دسترس و ارزان

تاریخ استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها به چند هزار سال پیش برمی گردد؛ اثربخشی بعضی از این داروهای گیاهی را علم ثابت کرده است و بعضی را هنوز نه؛ آویشن از آن گیاهانی است که این روزها دانشمندان درباره اثربخشی آن به یافته های جدیدی رسید ه اند.


آویشن که درختچه ای کوتاه و پرشاخه است و برگ های نازک و مقابل هم دارد، در طب سنتی ایران و اروپا مصرف دارویی بسیاری داشته و تا به حال از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می شد اما در سال گذشته تحقیقات بسیاری روی این گیاه انجام شد که نشان آویشن می تواند در درمان آکنه تاثیر زیادی داشته باشد یعنی می تواند مشکل بیشتر جوانان و نوجوانان را حل کند تا دیگر به واسطه جوش ها و آکنه های نازیبا اذیت نشوند.


براساس جدیدترین پروژه تحقیقاتی که در دانشگاه متروپولیتن لیدز انگلستان انجام شده و در کنفرانس بهار ۲۰۱۲ انجمن میکروبیولوژی اروپا در دوبلین مطرح شد نقش آویشن در درمان ضایعات التهابی آکنه مورد بررسی قرار گرفت.


دکتر مارگاریتا گومز که هدایت این پروژه تحقیقاتی را برعهده دارد، توضیح داد: در این مطالعه آویشن و گل همیشه بهار را در الکل قرار داده تا به شکل تنتور آماده شود سپس تنتور تهیه شده را به مدت ۵ دقیقه روی ضایعات آکنه یعنی هم ضایعات التهابی ،هم جوش های سرسفید و همچنین جوش های سرسیاه قرار داده است.


این مطالعه با رعایت اصول علمی با روش های استاندارد درمان آکنه مانند بنزوئیل پروکساید مقایسه و مشخص شد که میزان پاسخ به درمان در این گروه نسبت به درمان های استاندارد بهتر بوده و از طرفی با توجه به کمتر بودن عوارض جانبی درمان با آن مانند سوزش و حساسیت موضعی تحمل درمان برای این بیماران نیز بهتر بوده است.


معجزه آویشن
آکنه ها اکثرا به وسیله یک باکتری با نام پروپیونی باکتریم به وجود می آید. این باکتری منفذهای پوست را عفونی می کند و در نتیجه تبدیل به جوش می شود.در حال حاضر برای درمان آکنه از آنتی بیوتیک، کرم های موضعی و بنزوئیل پراکسید شیمیایی استفاده می شود و همان طور که می دانید، اینگونه داروها با عوارض جانبی زیادی همراه است، برای مثال باعث بروز سوزش و التهاب روی پوست می شود، همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، حتی این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان باکتری نسبت به آنتی بیوتیک مذکور مقاوم شود.


اما محلول حاوی آویشن این دارو نسبت به کرم ها و محلول های شیمیایی بهتر می تواند باکتری های آکنه را از بین ببرد.


دستور تهیه محلول جادویی ضدجوش
آویشن ارگانیک خشک: برای کشتن باکتری های ایجادکننده آکنه
سرکه سیب: آنتی باکتریال و پاک کننده پوست
آب آلوورا: مرطوب کننده، آبرسان و تنظیم کننده ph پوست


برگ های آویشن را با چاقو خرد کنید و بعد آنها را درون یک شیشه دردار بریزید؛ باید شیشه تا نیمه با برگ های آویشن پر شود. سپس باید سرکه سیب روی آویشن ها بریزید تا حدود ۲ سانتی متر آویشن ها از ته شیشه فاصله بگیرند. چند بار با قاشق آویشن ها را فشار دهید تا کاملا در سرکه فرو بروند. در نهایت در شیشه را ببندید و آن را در مکانی تاریک و خنک حدود ۲ هفته قرار دهید؛ یادتان باشد که هر ۲ روز یک بار سراغ شیشه بروید و حسابی آن را تکان دهید. بعد از ۲هفته با یک صافی آویشن ها را از مایع جدا و بعد مقداری از آن را به نسبت ۲ به یک با آب آلوورا مخلوط کنید و خوب هم بزنید. حالا تونر شما آماده است؛ ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست صورت امتحان کنید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید حساسیت دارید یا نه؛ اگر حساسیت نداشته باشید می توانید آن را روزانه با یک پنبه به تمام قسمت های پوست بمالید.


اگر پوستی حساس دارید
۲۰ گرم برگ آویشن را در ظرفی شیشه ای ریخته و ۳۰ میلی لیتر روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. سپس آن را از صافی ریز عبور داده و باقی مانده برگ ها را خوب فشار دهید تا عصاره آنها خارج شود. این محلول را با ۲۰ میلی لیتر روغن آووکادو مخلوط کرده و سپس ۱۰۰ گرماوسرین اوسرین را اضافه و خوب مخلوط کنید. آویشن آرام بخش است و عطر ملایم و مطبوع آن به پوست حساس آرامش می دهد. روغن های دیگر موجود در آویشن مثل تیمول باعث تغذیه و حفاظت پوست می شود.
منبع: سلامت نیوز

سردبیر بازدید : 152 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

در این بخش روشهایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت بیان میکنیم، که هم پوست صورت سفت باشد و هم دیرتر دچار پیری پوست شویم . دراینجا ۶ راهکار برای شما پیشنهاد میکنیم که بسیارساده هستند.

۱٫ آدامس بدون قند بجوید
احتمالا شما نیز متوجه شده اید برخی از افراد مشهور آدامس می جوند و برخی اوقات رسانه ها بر روی صحنه مچ آنها را می گیرند! این بدین دلیل است که جویدن آدامس بدون قند عضلات آرواره و صورت را ورزش می دهد و در طول زمان صورت را متناسب تر نشان می دهد.

۲٫ نوشیدن مقدار زیاد آب
یک رژیم غذایی سالم از چربی کم و مقدار زیاد آب تشکیل شده است که بسیار به داشتن صورتی با عضلات متناسب کمک می کند. وقتی شما به بدن حد آب کافی نرسانید دچار وضعیتی به نام احتباس آب می شود. بنابراین با نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز بدن خود را مرطوب نگاه دارید.

3. استفاده صحیح از آرایش
ترفند های آرایشی زیادی وجود دارد که می تواند صورت را لاغرتر از آنچه هست نشان دهد. این ترفند ها چندین کیلو از صورت کم خواهد کرد. می توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوری که آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن را با رنگ گردن آمیخته کنید. یکی دیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه ، چشم ها را درشت تر نشان دهید.


۴٫ استفاده از کرم ضد آفتاب
اشعه های مضر ماوراء بنفش تاثیر مخربی بر پوست داشته و منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود. همیشه پیش از رفتن در بیرون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب برای محافظت پوست استفاده کنید تا پوستتان را سفت نگاه دارید.

۵٫ ماساژ صورت
ماسک و ماساژ صورت نقش بسیار مهمی را در داشتن صورتی متناسب ایفا می کند. ماساژ می تواند مانند قالبگیری عمل کرده و به راحتی می توانید آن را در خانه با روغن نارگیل ، کرم ها، آواکادو یا روغن بادام انجام دهید. ماساژ صورت با روغن ها ، فرایند گردش خون را در تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

۶٫ انجام ورزش های صورت
شماری از ورزش های صورت وجود دارد که می توانید در هر جایی آنها را انجام دهید، در خانه، اداره و یا حتی هنگام سفر. این ورزش ها عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر خواهد کرد. می توانید ورزش هایی برای فک، پیشانی، گردن، گونه و لب ها انجام دهید. برای مثال برای پیشانی ، هر دو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده ، سپس چشمها را ببندید و با انگشت ها سعی در پایین آوردن به سمت چشم ها کنید و هم زمان ابروها را بالا ببرید. این ورزش ساده تا ۱۰ دقیقه هر روز می تواند نتیجه حیرت انگیزی داشته باشد.
منبع: دکتر سلام

سردبیر بازدید : 163 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

به‌طور کلی حذف موهای زائد قسمت‌های خاص و حساس بدن مانند ناحیه تناسلی، زیربغل یا اطراف پستان با روش اپیلاسیون، اگر ‌درست و با دقت انجام شود، مشکل چندانی برای فرد ایجاد نمی‌کند. البته پوست این نواحی بدن کمی حساس‌تر و ظریف‌تر از پوست سایر قسمت‌ها و عصب‌دهی آن هم بیشتر است. بنابراین خطر ایجاد فولیکولیت (التهاب روزنه‌های رویش مو)، فولیکولیت‌های کاذب یا التهاب دور بافت فولیکول‌های مو در این مناطق بعد از اپیلاسیون موهای زائد بیشتر خواهدبود. با دکتر احسانی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره همین موضوع گفت‌وگو کرده ایم.

سردبیر بازدید : 83 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

این بار وقتی این میوه را می خورید ، بخشی را نیز برای یک ماسک طبیعی و تازه کننده پوست نگه دارید.

هندوانه با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و ویتامین A و C یکی از گزینه های سالم و بسیار مفید برای مراقبت و جوانسازی پوست است. پس این بار وقتی این میوه را می خورید ، بخشی را نیز برای یک ماسک طبیعی و تازه کننده پوست نگه دارید.

ماسک پاک کننده
1 - 2 فنجان هندوانه (بدون هسته)
2 - کاسه تمیز
دو فنجان هندوانه را داخل کاسه ریخته با استفاده از چنگال آن را له کنید. دراز کشیده و آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. به صورت حرکات دورانی به آرامی سراسر پوست را با آن تمیز کنید. اسیدهای طبیعی میوه هندوانه همچنین قادر به لایه برداری هستند. ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک مرطوب کننده
1 - 1/2 فنجان هندوانه (بدون هسته)
2 - 1/4 فنجان انبه
3 - 1/2 فنجان موز
4 - 2 قاشق چای خوری شیر خالص (چربی یا آب آن گرفته نشده باشد)
5 - کاسه تمیز

در یک کاسه تمیز با استفاده از چنگال از تمام مواد را خرد کنید تا شکل خمیر درآید. می توانید از مخلوط کن نیز استفاده کنید ولی نباید زیاد آن ها را میکس کنید تا جایی که تبدیل به آب روان شود! اگر خمیر زیاد سفت بود می توانید شیر بیشتر و اگر خیلی رقیق بود می توانید موز بیشتری به آن اضافه کنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک درخشان کننده
1 - 1 فنجان هندوانه (بدون هسته)
2 - 1/2 موز رسیده
3 - 1/2 فنجان ماست ساده
4 - کاسه تمیز

در یک کاسه تمیز با چنگال مواد را با هم ترکیب کرده تا شکل خمیر در آیند. همان طور که در بالا ذکر شد از مخلوط کن نیز می توان استفاده کرد به شرطی که مواد آبکی نشود. اگر خمیر سفت شد می توانید به آن مقداری آب اضافه کنید و اگر بسیار رقیق بود می توانید به آن ماست بیشتری بزنید. ماسک را داخل یک ظرف تمیز ریخته و به مدت حداقل 1 ساعت بگذارید در یخچال بماند. سپس لایه نازکی از آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. با آب سرد صورت آبکشی کنید.

نکته :
مانند تمام دستورالعمل های خانگی و... اگر تاکنون استفاده نکردید، در قسمت کوچکی از پوست آن را تست کنید تا در صورت بروز آلرژی متوجه شوید.
منبع:سلامانه

سردبیر بازدید : 112 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

این اسکراب پوست را ازسلول های مرده زدوده و کافئین طبیعی آزاد شده، ورم و التهابات را با منقبض کردن موقتی رگ های خونی کاهش میدهد ، حتما آن را امتحان کنید !

استفاده از اسکرا ب های بدن به منظور جلوگیری از پیر و چروک شدن بدن در حالی که صورت صاف و جوانی داریم ضروریست ، برخی از بهترین دستور ساخت ها و نکاتی برای ساختن اسکراب های طبیعی با ترکیباتی که در آشپزخانه تان پیدا می شود را برای شما آماده کرده ایم :

استفاده از نمک دریایی(به منظور داشتن یک اسکراب قدرتمند) یا شکر قهوه ای ارگانیک(سازگار با پوست های حساس) به عنوان زیرلایه توصیه می شود. همه این نسخه ها به روغن نارگیل خالص نیازمندند چرا که این ماده یک ضد قارچ طبیعیست وبه منظورآبرسانی بهینه به پوست، سریع جذب می شود. همچنین می توانید روغن های زیتون، گردو، آووکادو یا روغن آفتابگردان را جایگزین کنید گرچه ممکن است این گزینه ها غلظت بیشتری داشته باشند.

هنگام مخلوط کردن، روغن باید به حالت مایع باشد. بهترین راه برای آب کردن روغن جامد نارگیل گذاشتن قابلمه روی شعله کم است. به هم زدن ادامه بدهید تا نرم شود، سپس شعله را خاموش کرده بگذارید در دمای اتاق سرد شود. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، هر بار به مدت 10 ثانیه گرما دهید تا آب شود. حرارت می تواند خاصیت درمانی روغن ها را تغییر دهد، بنابراین بهتر است از حرارت کمتری استفاده کنید.

برای جوانسازی پوستتان ، اسکراب را دایره وار (به صورت دایره های کوچک) و به آرامی، در سراسر پوست بدنتان ماساژ دهید.
 
اسکراب نعناع
نعناع به عنوان یک گیاه دارویی معطر استفاده می شود که رایحه خوبش آن را برای یک اسکراب مقوی بودن مناسب می کند. در این نسخه، آن را با دانه قهوه ساییده شده ترکیب می کنیم تا پوست را ازسلول های مرده زدوده و کافئین طبیعی آزاد شده، ورم و التهابات را با منقبض کردن موقتی رگ های خونی کاهش دهد.

ترکیبات:
نصف فنجان قهوه ساییده شده
2 قاشق غذاخوری برگ نعناع یا 2 عدد چای کیسه ای نعناع
نصف فنجان شکر
نصف فنجان روغن نارگیل

اسکراب های طبیعی,اسکراب نعناع,اسکرا ب های بدن

دستور تهیه:  اگر از نعناع تازه استفاده می کنید، همه برگ ها را از ساقه جدا کنید وروی یک ورقه آلومینیوم پهن کنید. آن را به مدت یک ساعت روی کمترین درجه داخل فر بگذارید . بگذارید برگ ها کاملا خنک شود و سپس آنها را با انگشتانتان خرد کنید تا به شکل پودر در بیاید. اگر از چای کیسه ای نعناع استفاده می کنید، پاکت را با قیچی ببرید و از برگ هایش استفاده کنید.قهوه، نعناع و شکر را در کاسه ای ترکیب کرده ، روغن را روی آنها بریزید و خوب به هم بزنید. این ترکیب را می توانید به مدت سه ماه در شیشه ای که درش را محکم بسته اید نگه دارید.
منبع:آی بانو

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 635
  • کل نظرات : 259
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 138
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 259
  • بازدید ماه : 2,713
  • بازدید سال : 16,243
  • بازدید کلی : 304,927
  • کدهای اختصاصی