loading...
عروس مهتاب
سردبیر بازدید : 112 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

قلعه‌ها و بناها، آثار به جا مانده در زیر خاک  و در همین نزدیکی ارگ‌هایی که نشانگر چندین دوره در ایران بوده‌اند اما بزرگ‌ترین و اولین سازه خشتی دنیا در ایران «ارگ بم» بود که امروز حتی خرابه‌ای از آن را هم بسختی می‌توان دید.

اما حالا شهر اسفراین در خراسان شمالی بزرگ‌ترین مجموعه معماری خشتی و گلی کشور را در خود جای داده است.

سردبیر بازدید : 111 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

«گاو پیشانی سپید» که می‌گویند همین دربند است با همه مخلفاتش. دربند از معروف‌ترین کوهستان‌های تهران و چه‌بسا ایران است که از کوهپایه گرفته تا قله‌اش، هریک برای خود جاذبه‌هایی دارد و هر کدام طرفدارانی از دور و نزدیک ردیف کرده‌اند. این مشتاقان در طول هفته یا پایان آن به هوای آنچه دلخواهشان است راه این نقطه خوش آب و هوا و توریستی شهر ما را در پیش می‌گیرند و دمی در هوای پاک و دور از آلودگی تفریح می‌کنند، خوش می‌گذرانند و کمی کوهپیمایی می‌کنند.

سردبیر بازدید : 87 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

موزه گردی تفریح خوبی است که می توانید از همین حالا برای تعطیلات عید برنامه ریزی اش را انجام دهید. موزهها در ایام نوروز باز هستند و شما می توانید با کمترین هزینه یک تفریح پربار و ارزشمند را در آنجا داشته باشید. پیشنهاد ما برای شما، موزه مردم شناسی قلعه تل در خوزستان است که برای مسافران این استان، حکایت هم فال و هم تماشا را دارد!

سردبیر بازدید : 145 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (1)

 روستای کندوان منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند، یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است. ساخت هتل بین‌المللی صخره‌ای لاله کندوان در این روستا شرایط مناسبی را برای اقامت گردشگران فراهم کرده است.

1.  کندوان یکی از روستای‌های کهن ایران در دامنه رشته کوه سهند است. خانه‌های این روستا به شکل کندوی عسل در دل کوه ساخته شده‌اند.

هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

  2. به نظر باستان‌شناس انگلیسی، دیوید روال، قدمت کندوان به دوران غارنشینی باز می‌گردد. معماری کندوان بر مهارت ایرانیان در دوران مادها گواهی دارد.

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 3. واژه کندوان از لفظ کندو آمده و به نوع معماری خانه‌ای این روستا بر‌می‌گردد. فرم اولیه این صخره‌های کله قندی بر اثر فوران آتش‌فشان کوه‌سهند ایجاد شده است.

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

4.  زندگی ساکنان کندوان در قالب بافت قدیمی امری استثنایی در دنیا به شمار می‌رود. گرچه در برخی مناطق نزدیک روستا نیز خانه‌های جدید بنا شده است. در حال حاضر ۱۰۰ خانوار و حدود ۷۰۰ نفر ساکن این روستای شگفت‌انگیز و استثنایی هستند.

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 5. هتل بین‌المللی لاله کندوان، اقامت‌گاه مسافران این منطقه است. هتلی که به باور سازندگان آن در میان هتل‌های صخره‌ای جهان قابل توجه است.

   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

6.  هتل لاله کندوان ۱۶ اتاق دارد که همگی در درون صخره‌ها ساخته شده‌اند. ظرفیت این هتل نیز در حدود ۴۲ نفر است. گرمایش اتاق‌ها در زمستان از طریق کف صورت می‌گیرد. برخی از اتاق‌ها دارای جکوزی هستند. این هتل همچنین رستوران، پارکینگ، ماهواره و کافی نت دارد.

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 7.  هتل کندوان

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 8. داخل هتل

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 9. هتل صخره‌ای کندوان حالتی لوکس و شاعرانه دارد.

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 10. در سفر به این منطقه می‌شود صنایع دستی، ادویه و ترشی‌جات و غذاهای محلی خریداری کرد.

هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

  11. به نظر می‌رسد کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که مردم همچنان در ان سکونت دارند.

هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

12. اتاق از طریق سیستم حرارتی کف در زمستان به خوبی گرم است.

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,  

 13. غذاهای سنتی رستوران بسیار عالی است.

   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 14.  اتاق خواب

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 15. برخی از کسانی که در هتل اقامت داشته‌اند می‌گویند که به علت بنا شدن در دل صخره‌ها، برای رسیدن به محل هتل و همینطور رفت و آمد در روستا به آمادگی جسمانی خوبی نیاز است.

   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

16.  یک توریست دیگر می‌گوید که برایش جالب توجه است که اتاق‌های هتل همه با دست و در طول یک سال و نیم در دل صخره‌ها کنده شده‌اند.

   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

17.  هتل حمام آب گرم طبیعی دارد.

   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

18. هتل کندوان

  هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 19.  این منطقه حتما ارزش دیدن دارد.

   هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

20. یک زوج ایتالیایی که در هتل اقامت داشته‌اند می‌گویند که اتاق‌ها بسیار لوکس است و برخورد کارکنان نیز دوستانه. این مسافران هم مانند بسیار دیگر فضای هتل را "عاشقانه" یافته‌اند.

    هتل صخره‌ای کندوان, روستای کندوان,

 

منبع:

bartarinha.ir

 

جذاب ترین های عروس مهتاب :

عکس از تمام مراحل زن و شوهری

سردبیر بازدید : 318 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

 استان های غربی کشور در تابستان هوای بهتری دارند اما از بین تمام استان های غربی که هریک جاذبه های گردشگری خاص و ویژه خودشان را دارند. در این هفته می خواهیم کردستان را معرفی و شرایط متداول تورهای آن را بررسی کنیم.

در سفر با تورهای گردشگری به کردستان از شهرهای سنندج، مریوان و اورامان دیدن می شود که مهم ترین جاهای دیدنی این شهرها نیز در این مطلب معرفی می شوند.

 

سنندج

 نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

 سنندج مرکز استان کردستان است و شهری است که حتی اگر شده چند ساعت در آن خواهید بود وقتی که به استان برسید. پارک جنگلی آبیدر مهم ترین تفریحگاه سنندجی هاست که روی کوهی به همین نام قرار دارد. درواقع واژه آبیدر (آب به در) به معنی جایی است که از آن آب فراوان تراوش می کند.

  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

 آبیدر از دو کوه به نام های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچک تشکیل شده است. ارتفاع آبیدر بزرگ 2550 متر از سطح دریا است درحالی که ارتفاع آبیدر کوچک در حدود 2350 متر از سطح دریاست. در بالای قله تخت آبید رکوچک یک جان پناه برای استفاده کوهنوردان ساخته شده است و در حال حاضر مشغول ساخت تله کابین در مسیر بین پارک کودک و قله آن هستند.

  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

  خانه کرد از دیگر دیدنی های سنندج است. درحقیقت عمارت آصف که با نام خانه کرد در سنندج معروف است، به عنوان نمادی از هویت فرهنگی اقوام کرد و گنجینه مردم شناسی مردم کرد از باارزش ترین آثار فرهنگی و تاریخی کردستان است. عمارت آصف امروز دربرگیرنده بخشی از پروژه فرهنگی خانه کرد، شامل فضاها و غرفه های نمایشی موزه است که یکی از قدیمی ترین بناهای شهر سنندج محسوب می شود و در خیابان شاپور، نزدیک مسجد داروالاحسان قرار دارد. این عمارت توسط «آصف اعظم» (میرزا علی نقی خان لشکر نویس) در دوره صفویه ساخته شد.

  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

 مریوان

  نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

 مهم ترین جاذبه گردشگری مریوان غیر از بازار خریدی که دارد، دریاچه زریوار است که در فاصله 3 کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد که از مکان های دیدنی و گردشگری استان به شمار می رود.

آب تالاب شیرین است و از تعدادی چشمه کف جوش و بارش تامین می شود و به همین دلیل در بیشتر زمستان ها سطح دریاچه کاملا یخ می بندد. طول دریاچه زریوار حدود 5 کیلومتر و عرض آن حدود 1/6 کیلومتر است. وسعت تالاب هم به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداکثر عمق آن 5/5 متر است.

تالاب زریوار یکی از منحصر به فردترین دریاچه های آب شیرین در جهان به شمار می رود و همه شرایط جامع یک تالاب بین الملی را داراست و حتی مواردی از رفتار و عملکرد برخی از موجودات در آن مشاهده می شود که تاکنون مطالعه یا اعلام نشده است که نیاز به بررسی بیشتر را می طلبد.

حجم تقریبی آب تالاب حدود 30 میلیون مترمکعب برآورد شده است. محیط تالاب حدود 22، 5 کیلومتر و میزان متوسط بارندگی 786 میلیمتر در سال است. امکان قایقرانی در این دریاچه وجود دارد و عده ای از محلی ها در اطراف آن نان و آش محلی می فروشند و ماهی کباب اطراف دریاچه زریوار که البته شهره خاص و عام است.

اورامان تخت

   نقاط دیدنی کردستان,کردستان,جاهای دیدنی کردستان

 هورامان یا اورامان، نام منطقه ای در ایران و عراق است. این منطقه از طبیعت زیبایی برخوردار است. یکی از جلوه های طبیعی ناحیه اورامان، وجود دره های پرپیچ و خم و عمیق و رودبارهای متعدد است. در پایه هر کوهی دره ای عمیق و رودباری زیبا قرار دارد.

از مجموع آب این چشمه ها و رودبارها دو رودخانه سیروان و لیله تشکیل می شوند که در نقطه ای به نام دروله در نزدیکی مرز ایران و عراق به هم می پیوندند. هرچند که بخش عمده ای از منطقه اورامان را کوه های مرتفع و پربرف تشکیل می دهد اما در ارتفاعات پایین تر و در دامنه همین کوه ها جنگل های متراکم نسبتا وسیعی وجود دارند.

پوشش جنگلی این ناحیه همچون پوشش عمومی رشته کوه زاگرس عمدتا از درختان بلوط است. درختان دیگری مانند گلابی وحشی و زالزالک نیز به تعداد قابل توجهی یافت می شود. این جنگل ها از دیرباز تامین کننده سوخت زمستانی اهالی منطقه بوده اند.

مردم این منطقه به زبان هورامی تکلم می کنند. هورامان به طور کلی خود به چند بخش تقسیم می شود که عبارتند از هورامان لهون، هورامان تخت و ژاورو. از نظر سیاسی نیز به دو قسمت شرقی (ایران) و غربی (عراق) تقسیم شده است و در ایران در استان های کردستان و کرمانشاه سکونت دارند.

 از مناطق مهم شهری آن نیز می توان به پاوه، نوسود، بیاره و نودشه اشاره کرد که البته در شهرهایی نیر مریوان، کامیاران، روانسر، سنندج، کرمانشاه و تهران نیز از طریق مهاجرت مردم هورامی زبان ساکن شده اند.

منبع:هفت صبح

 

جذاب ترین های عروس مهتاب :

حیف غیرت دارم

سردبیر بازدید : 167 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

از نظر خیلی ها تابستان وقت خوبی برای سفر به کرمان نیست اما اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، باید در عقیده خود تجدید نظر کنید. کرمان، با وجود گرمای خشک و سوزان این روزهایش، لکه هایی از سرسبزی و زیبایی دارد که می توانید در آنها بهار را تجربه کنید.

اگر تنها 25 دقیقه از گرمای داغ كویر كرمان فاصله بگیرید می توانید به سرزمینی برسید که آسمانش را ابر پوشانده و زمینش را مه. انگار یک تکه از مدیترانه جدا شده و وسط کویری ترین بخش ایران افتاده است. جیرفت که مردم به آن لقب هند كوچك ایران را داده اند با ییلاق معروفش، دلفارد، جایی است که در این گرمای تابستان می توانید به آن پناه ببرید. مسیر دلفارد برای کرمان، حکم جاده چالوس را دارد برای تهرانی ها. همانقدر سبز، خنک و زیبا.

در مسیر جیرفت به دلفارد جنگل های حفاظت شده گلپرک را خواهید دید. گلپرک یا همان انار شرطان درختچه بومی جنوب آسیا و یکی از گونه های درختی در حال انقراض است که در مناطق بیابانی و خشک در جنوب ایران به خصوص بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کرمان می روید. در واقع جنگل گلپرکی دلفارد در جیرفت از رویشگاه‌های معروف آن در ایران است. بعد از گذشتن از کنار این جنگل ها، به دلفارد خواهید رسید.

دلفارد پر است از درخت های پرتقال، گردو، انار و موز که آن را شبیه باغی از میوه های گوناگون کرده است. در دلفارد میوه های فصل گرم و فصل سرد را با هم یکجا می بینید. در کوهستان ها هم پسته وحشی، پونه، کهکم، ارچن، بادام کوهی، ارس، گون، درمنه، زیره و گیاهان دارویی دامنه ها را پر کرده اند.


سرزمین آبشارها
دلفار مهد آبشارها هم نامیده می شود. آبشار کوه سیر، آبشار سرند کوه، آبشار زورک، آبشار دره تنگ، آبشار کوه نیمه و آبشار گلمای دخترکش از آبشارهایی هستند که در دلفان می توانید ببینید.

  جیرفت,جاهای دیدنی جیرفت,جاذبه های گردشگری جیرفت

 آبشار دره گُلم دخترکش در فاصله 47 کیلومتری شمال جیرفت در دره ای شرقی–غربی که با چنارها پوشیده شده قرار دارد. در مناطق جنوبی استان کرمان، گُلم به معنای حوضچه آبی است که در رودخانه ها یا محل آبریز آبشارها به وجود می آید. گُلم دختر کش هم احتمالا اشاره به حادثه ای دارد که در آن دختری در حوضچه غرق شده است. این آبشار از چهار حوضچه یا گُلم تشکیل شده که گُلم دوم برزگتر از بقیه است و ارتفاع آبشار در آن به حدود 10 متر می رسد. رسیدن به آبشارهای بالاتر اما نیازمند عبور از مسیرهای سخت تری است که کوهستانی و بکر به نظر می رسد. 

جیرفت,جاهای دیدنی جیرفت,جاذبه های گردشگری جیرفت

 کمی دورتر از این آبشار، آبشار دلفارد را خواهید دید که در چهل کیلومتری شمال غرب جیرفت و در محل روستای کراه قرار دارد. آبشار کراه و چند آبشار متوالی آن از یک رودخانه دائمی به نام دلفارد سرریز می شوند که خود این رودخانه 30 کیلومتری از کوه بهرآسمان در 53 کیلومتری شمال غربی جیرفت سرچشمه گرفته و روستاهای دربا، دلفارد، دهنه زنگر، رزشیرین، رضی آباد و کولدون را سیراب می کند و در نهایت با رودخانه سگدر مخلوط می شود و رودشور جیرفت را تشکیل می دهد. 

جیرفت,جاهای دیدنی جیرفت,جاذبه های گردشگری جیرفت

 کجا بمانیم؟
دهستان دلفارد در بخش ساردوئیه جیرفت قرار دارد و برای اقامت گردشگرانی که به نآنآنجا سفر می کنند، یک پیشنهاد ویژه دارد. هتل بزرگ دلفارد که با همکاری بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی و گردشرگری را راه‌ندازی شده است با معماری سنتی است خود شما را به اقامت در خانه های شیروانی دار دعوت می کند. جایی که آشپزها غذاهای سنتی کرمان را جلوی چشم شما می پزند و نان تازه را از تنور هتل بیرون می آورند و سر سفره گردشگران می گذارند. 

جیرفت,جاهای دیدنی جیرفت,جاذبه های گردشگری جیرفت

 

منبع:

tebyan.net

 

جذاب ترین های عروس مهتاب :

تنوع در رابطه جنسی + عکس

سردبیر بازدید : 148 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

ویلاهای دو طبقه هتل نارنجستان در جاده محمودآباد-نور، استان مازندران ایران. (عکس، گرفته‌شده از درون رستوران گردان نارنجستان).نور یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر مرکز بخش مرکزی شهرستان نور است.

شهری گردشگری که محبوبیت فراوانی میان مسافران داخلی و خارجی دارد.

دید جنوبی شهر به سمت کوه‌های پوشیده از درختان پهن‌برگ واز سمت شمال نیز به دریای خزر مشرف است.جنگلهای شمال ایران جزء جنگلهای هیرکانی می‌باشند که قدمت شان به دوره‌های دوم و سوم زمین شناسی باز می‌گردد.

سردبیر بازدید : 104 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

دَندی یکی از شهرهای ایران در استان زنجان است.

این شهر مرکز بخش انگوران شهرستان ماه‌نشان است. جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۳٫۰۱۷ نفر بوده است .

 

فاصله این شهر تا شهر زنجان در حدود ۱۰۰ کیلومتر است و در غرب زنجان قرار دارد.

سردبیر بازدید : 195 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (1)

مسافرت به سبک ایرانی

این هم یک جور سفر کردن است!

خیلی ها دوست دارند برای تعطیلات این هفته برنامه سفر بچینند و چه چیزی بهتر از آنکه برف پاییزی را نوبر کنند! برای یک سفر زمستانی و متفاوت، پیشنهاد می کنیم سری به شمال غربی کشور بزنید و به آذربایجان غربی بروید.

جایی که با آب و هوای سرد و رنگ و روی سفیدش می تواند گزینه خوبی برای طبیعت گردان، ماجراجوها و البته کوهنوردان باشد. اما مهم تر از آن آثار تاریخی این منطقه هستند که دیدن آنها در این آب و هوا جذابیت دیگری دارد.

سردبیر بازدید : 126 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

دریاچه سد سقالکسار (Saghalak-Sar)

 

 در روستای سقالکسار واقع در شمال کشور ایران، استانگیلان و ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و بین راه آقا سید شریف تا جیرده قرار دارد.

 

آب دریاچه از ریزش‌های جوی و چشمه‌ساران منطقه تأمین می‌شود.  ارتفاع دریاچه از سطح دریا 64 متر، طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است. 

سردبیر بازدید : 124 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

 آرامگاه ملاحسن کاشی عمارتی در نزدیکی گنبد سلطانیه، توسط شاه طهماسب اول به افتخار ملاحسن کاشی عارف قرن ۱۴میلادی بنا شده‌است. تکمیل معماری داخلی بنا توسط فتحعلی‌شاه قاجار در دوران قاجار و قرن نوزدهم میلادی انجام گرفته ‌است.

سردبیر بازدید : 110 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (1)

استان زنجان یا به پارسی میانه "زنگان"

با زیبایی‌های طبیعی و بناهای تاریخی می‌تواند مقصدی مناسب برای گردش‌گران باشد. در این گالری عکس تنها به گوشه‌ای از زیبایی‌ها و شگفتی‌های این استان پرداخته شده است.

سردبیر بازدید : 77 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

پارک جنگلی

پارک جنگلی چقاسبز یکی از فضاهای زیبا و دلنشین ایلام است. این پارک جنگلی حدود چهار هزار هکتار وسعت دارد. در میان این جنگل انبوه که از درختان بلوط، پسته، زالزالک و انواع گونه‌های گیاهی پوشیده شدهب است. درختانی همچون کاج، سرو،اقاقیا، ارجن، بادام کوهی و گردو را نیز می‌توان در این مجموعه یافت. این پارک جنگلی پرندگان کمیاب و زیبایی مانند بوتیمار نیز دارد.

دیدنی‌های ایلام؛ کشور طلوع خورشید

سردبیر بازدید : 131 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

دیدنی‌های ایلام؛ کشور طلوع خورشید

ایلام که نگارش دیگر آن "عیلام" است، به معنای مکان مرتفع و کوهستانی است. در کتیبه‌های بابلی، ایلام را "آلامتو" یا "اِلام" خوانده‌اند، که به قولی به معنای کوهستان یا "کشور طلوع خورشید" است.

دریاچه دوقلو

دریاچه دوقلوی سیاه‌گاو آبدانان در نزدیکی شهرستان آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پائین دست است که عمق هر کدام از آن‌ها به بیش از ۲۰ متر می‌رسد. این دو دریاچه توسط یک کانال ۱۰ متری به هم وصل شده‌اند. سرچشمه این دو دریاچه‌ از اعماق زمین است.


سردبیر بازدید : 146 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

عمارتی زیبا در دل تبریز

عمارت امیرنظام در زمینی به مساحت 3000 متر مربع ساخته شده است. آن هم در 2 طبقه ای که زیربنای هر کدام از آنها به 1500 متر مربع می رسد. خانه 2حیاط اندرونی و بیرونی دارد که باغچه‌ها و حوض های آن اولین ویژگی جالبی است که خواهید دید. بعد از آن 16 ستون با سرستون‌های زیبا در ایوان سراسری شما را مجذوب خود می کند. در طبقه بالا پنجره‌های مشبک ارسی را با شیشه‌های رنگی، گچبری‌های نمای شمالی و جنوبی، آینه‌کاری‌ها و گچبری‌های تالارهای داخلی و طنبی‌ها خواهید دید که از این خانه یک عمارت ماندگار ساخته اند.

sahar29 بازدید : 122 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

 در استان خوزستان می‌توان بناهای تاریخی بسیاری یافت. طبیعت متنوع، در کنار تنوع قومی و مذهبی، این منطقه از ایران را به مکانی قابل توجه برای گردشگران تبدیل کرده است.

اهواز مرکز استان خوزستان
در زمان ساسانی‌ها "خوجی‌ها" که یکی از طوایف اصیل ایرانی بودند و نام خوزستان هم از آن‌ها گرفته شده، در اطراف کارون به کشت نیشکر و تهیه شکر می‌پرداختند. شهر هرمز اردشیر در اواخر دوره ساسانی به "خوجستان وازار" یعنی بازار خوزی‌ها مشهور شد. پس از سقوط ساسانیان، هنگامی که این شهر به دست اعراب افتاد، خوزی و هوزی را به جمع مکسر درآوردند و آن را "اهواز" نامیدند. عکس: نمایی از پل کابلی اهواز در شب.

   استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 صائبی‌ها و آیین‌های مندایی
صائبین یا مندایی‌ها پیروان دین حضرت یحیی هستند که تعدادی از آنان در اهواز و در کنار رود کارون زندگی می‌کنند. مندایی‌ها، یکتاپرستانی هستند که بیش از دو هزار سال پیش به ایران مهاجرت کردند و به دلیل مراسم مذهبی که دارند باید در کنار رودهای جاری زندگی کنند. این مراسم روزهای یکشنبه برگزار می‌شود.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

  آبادان
آبادان زمانی یکی از زیبا‌ترین شهرهای ایران بود. گرچه با حمله عراق به ایران، اکثر مناطق شهر ویران شد. ساحل بسیار زیبای رودخانه‌های اروند و بهمن‌شیر و نخلستان‌های سرسبز از مکان‌های دیدنی این شهر هستند. از مکان‌های مذهبی آبادان می‌توان به کنیسه یهودیان و کلیسای ارامنه، قدمگاه خضرنبی و زیارتگاه سیدعباس اشاره کرد.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 پل معلق اهواز
پل سفید اهواز یا پل معلق در سال ۱۳۱۵ بر روی رودخانه کارون ساخته شد. این پل دارای دو قوس بتنی ۱۲ و ۲۰ متری است. مهندسی آلمانی به اتفاق همسر شروع به ساختن این پل کرد. برخی مشکلات ساخت پل را متوقف کرد. در همین زمان سازنده آلمانی پل نیز درگذشت، اما چندی بعد همسر وی ساخت پل را به پایان رساند.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 خانه تیزنو دزفول
خانه تیزنو یکی از نمونه‌های زیبای معماری شهر دزفول است. قدمت اولیه بنای این خانه به دوره صفویه می‌رسد. خانه تیزنو یکی از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین خانه‌های محله قلعه در بافت تاریخی دزفول می‌باشد.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

  پل ساسانی
پل ساسانی (قدیم) دزفول مهم‌ترین اثر تاریخی این شهر است. این پل که دو منطقه شرقی و غربی را به هم وصل می‌کند و یکی از راه‌های رابط منطقه جندی شاپور و سرزمین بین النهرین بوده که به دستور شاپور اول ساسانی پس از پیروزی بر روم و با بکارگیری اسرای رومی در سال ۲۶۳ میلادی ساخته شد. این پل با گذشت نزدیک به ۱۸ قرن همچنان پابرجاست و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پل‌های استوار جهان شناخته می‌شود.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 مسجد جامع دزفول
مسجد جامع دزفول بعد از پل ساسانی، دومین اثر مهم تاریخی شهر دزفول به شمار می‌رود و از لحاظ معماری و دارا بودن شبستان و ستون‌های سنگی در شمار مساجد اولیه دوره‌ی اسلامی است که در قرن سوم هجری احداث شدند. نوسازی این بنا به اواسط دوره صفویه (۱۰۵۰ هجری قمری) بر می‌گردد. عمده تزئینات کاشی کاری بنا مربوط به دوره‌ی قاجاریه است.

استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

  آبشار شِوی
آبشار شوی یا تله زنگ در سردشت از توابع دزفول یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار حدود ۸۵ متر ارتفاع و ۷۰ متر عرض دارد. در دامنه کوه و خروجی آبشار غاری وجود دارد که افراد محلی می‌گویند کیلومتر‌ها طول دارد. در بدنه آبشار نیز خروجی‌های متعددی وجود دارد که آب با فشار از آن‌ها خارج می‌شود.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 حمام کرناسیون
حمام کرناسیون یا موزه مردم‌شناسی دزفول یکی از بناهای دوره قاجاریه است. این بنای تاریخی پس از بازسازی در سال ۱۳۸۵ به عنوان موزه مردم‌شناسی مورد استفاده قرار گرفت. حمام کرناسیون با مساحتی حدود ۸۸۰ متر مربع دارای سردری کوچک و زیبا با تزئینات ساده آجرکاری می‌باشد.

  استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 شیرهای سنگی
خوزستان موزه روباز شیرهای سنگی تاریخی ایران است. نمادهای قدرتی که قرن‌هاست در قبرستان‌های این استان دیده می‌شوند، اما به‌گفته مجتبی گهستونی روزنامه‌نگار و فعال حوزه میراث فرهنگی با کم توجهی مسئولان نسبت به ساماندهی آن‌ها، رفته رفته رو به نابودی هستند.

   استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 نرگس‌زارهای بهبهان
قدیمی‌ترین نرگس‌زارهای ایران متعلق به بهبهان در شرق خوزستان است که قدمت آن به دوران قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. ب‍‍ه‍ب‍‍ه‍‍ان ‌ب‍‍ا ب‍‍اف‍ت‍‍ی‌ زی‍ب‍‍ا و ک‍‍ه‍ن ‌‌آث‍‍ار‌ی‌‌ ه‍م‍چ‍ون ‌شهر "‌ارج‍‍ان" برجای مانده از‌دوره‌‌عی‍لام‍‍ی‌، پ‍ل ‌س‍‍اس‍‍ان‍‍ی‌ خ‍ی‍ر‌آب‍‍اد، ‌آت‍ش‍ک‍ده ‌خ‍ی‍ر‌آب‍‍اد و ک‍‍ارو‌ان‍س‍ر‌ا‌ی ‌دژ م‍‍ه‍ت‍‍اب‍‍ی متعلق به دوره ساسانی ر‌ا در خ‍ود ج‍‍ا‌ی‌ د‌اده ‌‌اس‍ت‌.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 حلقه قدرت ارجان
در سال ۱۳۶۱ در ارجان بهبهان آرامگاهی مربوط به عیلامیان کشف شد. این آرامگاه حاوی تابوتی بزرگ از جنس برنز بود. به همراه این تابوت یک حلقه طلایی، نود و هشت دگمه زرین، یک خنجر، یک میله نقره‌ای، تنگ و ساغر و سینی برنزی، ده ظرف استوانه‌ای شکل پیدا شد. حلقه طلایی قدرت در دست چپ جسد قرار داشت. در محل دسته حلقه نوشته شده است: کیدین - هوتران پسر کورلوش

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 اش‍ک‍ف‍ت‌س‍ل‍م‍‍ان‌
ن‍ی‍‍ای‍ش‍گ‍‍اه ‌ت‍‍اری‍ش‍‍ا یا اشکفت در جنوب ایذه بزرگترین خط نوشته میخی "عیلام نو" را در خود جا داده‌ و درب‍رگ‍ی‍رن‍ده ‌چ‍‍ه‍‍ارن‍ق‍ش‌ب‍رج‍س‍ت‍ه‌‌ عی‍لام‍‍ی ‌‌اس‍ت ‌ک‍ه‌ ن‍ی‍‍ای‍ش‌"‌ه‍‍ان‍‍ی" پ‍‍ادش‍‍اه‌ م‍ح‍ل‍‍ی‌‌ آی‍‍اپ‍ی‍ر ب‍ه‌‌ه‍م‍ر‌اه‌ وزی‍ر و خ‍‍ان‍و‌اده‌‌اش ‌ر‌ا ب‍ه‌ن‍م‍‍ای‍ش‌ گ‍ذ‌اش‍ت‍ه ‌‌اس‍ت‌.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 خ‍ون‍گ‌‌اژدر
خونگ اژدر یا تنگ نوروزی در ۱۵ کیلومتری ایذه است. بر روی سنگ بزرگی دو نقش برجسته قرار دارد. یکی از دوره عیلامی‌ها متعلق به ۴ هزار سال پیش و دیگری از زمان اشکانیان در حدود ۱۸۰۰ تا ۲ هزار سال پیش. نقش عیلامی تقریبا محو شده، ولی نقش اشکانی همچنان قابل تشخیص است.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 مال آقا
مال آقا درمنطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد. از سوی شهر باغملک به سمت مال آقا می‌توان شهر قلعه ‌تل را هم مشاهده کرد. روستای تمبی با قدمتی چند هزار ساله در دل کوهستان نیز در همین مسیر قرار دارد.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 چاه شماره یک
چاه شماره یک نام اولین چاه نفت خاورمیانه است که در منطقه مسجد سلیمان در استان خوزستان قرار دارد. این چاه در ۵ خرداد ۱۲۸۷ به نفت رسید. بردنشانده، چهارطاقی سیم بند و قلعه‌های لیت و بردی در اندیکا، نقش برجسته های‌ بی‌شمار و بازرفت، قبرستان انگلیسی‌ها و ارامنه، از جمله دیدنی‌های مسجد سلیمان هستند.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 قلعه‌ی شوش
قلعه‌ی شوش قلعه‌ای است که توسط ژاک دمورگان فرانسوی برای سکونت باستان‌شناسان فرانسوی در نزدیکی آرامگاه دانیال نبی در شوش بر روی تپه‌ای تاریخی بنا شد. از مهم‌ترین آثار به دست آمده از این تپه‌ها می‌توان به مجسمه‌ی معروف ملکه ناپیر اسوستون، لیوان مشهور سفالی شوش به رنگ نخودی و نقش بزکوهی و قانون حمورابی اشاره کرد. این قلعه، نقشه‌ای قرون‌وسطایی دارد.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 آرامگاه دانیال نبی در شوش
در مورد محل دفن پیکر دانیال نبی اختلاف نظروجود دارد اما هر سال صده‌ها تن از ایرانیان یهودی بر روی تپه‌ی ارگ شوش جمع می‌شوند و به پیامبرشان ادای احترام می‌کنند. دانیال، پسر یوحنا پیامبری است که نسب‌ وی به یهودا فرزند یعقوب نبی می‌رسد. آن‌چه بیش از همه محل استناد و توجه است، حضور وی در شهر باستانی شوش و در ‌‌نهایت وفات او در همین مکان است.

   استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

  زیگورات
بنای عظیم معبد پنج طبقه "زیگورات چغازنبیل" در اطراف شوش هم اکنون یکی از بناهای عظیم خاورمیانه است که با دیوارهای تو در تو و هزاران خشت و آجر بر تپه‌ای بنا شده و کتیبه‌های آجرین با خط میخی عیلامی قدمت این بنا را آشکار می‌سازد. شوش مرکز حکومت عیلام به وسیله پادشاه آشوری، "آشوربانی پال" ویران گردید و بعدها ‌که با تلاش هخامنشیان و برپائی کاخ‌های زمستانی، بار دیگر رونق گذشته خود را به دست آورد.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 آسیاب‌های شوش
سازه‌های آبی شوشتر در دوران ساسانیان، برای استفاده از نیروی آب به‌عنوان محرک آسیاب‌های صنعتی ساخته شد. در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب‌ها، آبشار‌ها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب و سیکا که محلی جهت استراحت و تفریح است قابل توجه هستند. در سفرنامه یک باستان‌شناس فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.

      استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

روستاى لیوس
روستاى لیوس در ۷۳ کیلومترى شمال شهرستان دزفول در بخش سردشت واقع شده است. على رغم گذشت سالیان زیاد از عمر این روستاى تاریخى، در بافت کهن آن، هنوز نحوه معیشت، فرهنگ و سنن، گویش، آداب و رسوم و برپایى مراسم مختلف به شیوه کاملاً سنتى است. این روستا داراى یک سبک خاص معمارى است به نحوی که از تمام بخش‌هاى موجود در یک ساختمان استفاده بهینه می‌شود.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 بقعه یعقوب لیث صفاری
بقعه یعقوب لیث صفاری نخستین شهریار ایرانی در شرق دزفول واقع شده است. یعقوب لیث صفاری زبان پارسی را نخستین بار پس از ورود اسلام به ایران دوباره به عنوان زبان رسمی ایران اعلام کرد. وی در سال ۱۶۵ هجری قمری در شهر جندی شاپور درگذشت.

     استان خوزستان,جاهای دیدنی استان خوزستان ,جاذبه های گردشگری استان خوزستان

 منبع:bartarinha.ir

سردبیر بازدید : 157 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (0)

خلخال این روز ها برای بیشتر طبیعت دوستان و گردشگران ایراین نامی آشنا است. اما شاید کمتر کسی نام منطقه گردشگری فینارود خلخال که یکی از زیباترین مناطق گردشگری بکر در جنوب شهر خلخال است را شنیده باشد. این منطقه که در نزدیکی روستای خوجین واقع شده است در روز های گرم تابستان مکانی خوش اب و هوا برای گذراندن اوقات فراغت است..

منطقه ی زیبای فینارود خلخال که به دلیل وجود چندین سد که دریاچه های کوچک و زیبایی را ساخته اند و آب هوای خنکش در تابسان پذیرای بسیاری از گردشگران اسست. در این منطقه گردشگری علاوه بر این ها شما جنگل های سرسبز و بکری را می بیندی که یم توانید ساعت ها در آن پیاده روی کنید.

این منطقه با آب و هوای مطبوع و خنک و چشم‌اندازهای جنگلی و مرتعی زیبایی در فصل گرما و تابستان انچنان هوای دلپذیری دارد که همه را به سوی خود می کشد.

فینارود را می توان محل تلاقی جنگل و کوهستان و مرتع در یک نقطه دانست. چشم انداز بی بدیلی را می سازد و به علت قرار گرفتن دریاچه سد فینارود در همین منطقه امکان شنا کردن و ماهیگیری در ان، جاذبه بی نظیر گردشگری است.

زمین‌های کشاورزی در این منطقه بسار زیاد است که خودش یک چشم انداز زیبا را خلق می کند. روستاییان خوش برخورد و مهمان نواز نیز می توانند برای گردشگران میزبانان خوبی باشند. در ارتفاعات این منطقه گردشگری با تلاش درختان بادام و سایر گونه‌های جنگلی جلوه خاصی به آن بخشیده است. وجود گیاهان دارویی غنی در این منطقه خودش سوغات خوبی برای هر گردشگری است.

بکر بودن این منطقه موجب شده که بسیاری از گردشگران برای گذراندن ساعاتی دلپذیر در دل طبیعت و در دامان کوهستان و جنگل زیبا و هوای خنک به این نقطه سفر کنند. به هر صورت در این روز های گرم تابستانی ما به شما پیشنهاد می کنیم برای چند روز هم که شده به این منطقه بروید. در دریاچه شنا کنید در جنگل هایش پیاده روی کنید و از هوای پاک و سالم کوهستانی اش لذت ببرید

نویسنده : فواد شمس

 فینارود، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

 فینارود، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

 فینارود، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

 فینارود، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

 فینارود، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

 

 فینارود، نقطه تلاقی جنگل،کوهستان و دریاچه

سردبیر بازدید : 109 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (1)

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست .

از جمله این شگفتی ها می توان از بزرگترین غارهای نمکی که در این جزیره وجود دارند نام برد که خودش یکی از مناطق دیدنی آن است. سواحل زیبا و تمیز این جزیه فرصتی برای شنا کردن به گردشگری می دهد.

از طرف دیگر در این جزیه ما جنگل حرا و جنگل های مانگرو را می بینیم که زیستگاه گونه های مختلف جانوری و پرندگان نادر است. که برای علاقه مندان به طبیعت گردی و پرنده نگری می تواند فرصت خوبی را فراهم کند. تور های پرنده نگری می توانند جزیره قشم را به عنوان یک مقصد برتر پرنده نگری به دیگران معرفی کنند. قشم این فرصت را برای هر گردشگری فراهم می کند که از گونه های جانوری زیبا دیدن کند. از جمله این که شما می توانند برای دیدن دلفین ها با قایق به دریا بروند.

لاکپشت های عقابی از دیگر جانوارنی هستند که در قشم زندگی می کنند و برای هر بیننده جذاب و زیبا محسوب می شوند.

اما شاید یکی از دیدنی ترین مناطق قشم دره ستارگان و دره تندیس ها باشد. شما ناگهان خیال می کنید که در یک سیاره کهکشانی گام گذاشته اید . مناطقی را می بینید که انگار در یک سیاره زیبا پا گذاشته اید.

ورزشهای آبی چون غواصی با قیمت هایی که مشابه آن را در هیچ کشوری دیگری از جهان نمی توانید تجربه کنید در دیواره های زیبای مرجانی از دیگر جاذبه هایی است که علاقمندان به طبیعت گردی را به جزیره قشم می کشاند .

از قدیم هم خرید کردن از قشم مرسوم بوده است. بسیاری از مسافارن برای خرید لوزام با قیمت های مناسب تر به بازارهای ارزان جزیره قشم گام می گذاشتند. جزیره قشم آثار تاریخی فراوانی نیز دارد از جمله قلعه پرتقالی ها که جای دینی است. در کنار آن کارگاه های سنتی لنج سازی نیز در نوع خود جالب و دیدنی است. خلاصه این که قشم را باید دید چون سرزمین شگفتی ها است.

 قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

 قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

  قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم,جزیره قشم,جاهای دیدنی قشم,تصاویر قشم,عکس های جالب قشم,جاذبه های گردشگری قشم,

 

 منبع:lastsecond.ir

سردبیر بازدید : 129 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

 لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی و با جاذبه‌های فراوان گردشگری استان گیلان است و در شمال دیلمان قرار دارد.

منطقه لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌است.

لاهیجان معروف به عروس شهرهای گیلان دارای چشم اندازها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا می‌باشد که همجواری شهر با یکی از زیباترین کوه‌های منطقه و دسترسی آسان به آن با چشم اندازهای کوهپایه‌ای شامل باغ‌های سرسبز چای و مزارع برنج و چشمه‌های متعدد آن در سطح ملی در بخش گردشگری سرآمد است.

شیطان کوه
این کوه سر سبز که در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده و با ارتفاعی نزدیک به 60 متر از درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده و در ناحیه شرقی شهر لاهیجان قرار دارد. این کوه به علت واقع شدن در داخل مجموعه شهری باعث به وجود آمدن چشم اندازهای زیبایی شده و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

 لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

 آبشار شیطان کوه
این آبشار زیبا که از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است .در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از 750 پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می گذرد به قله کوه و بام سبز می رسند.

  لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

 بقعه شیخ زاهد گیلانی
با تمام زیبایی معماری و مسیری پر از جاذبه طبیعت گردی، نشان دیگری از زیبایی‌های گردشگری گیلان است. این بنای تاریخی در بیرون شهر لاهیجان و در روستای شیخانه ور، بر سر راه لاهیجان به لنگرود و بر دامنه کوه واقع شده است.

  لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

استخر لاهیجان
در پای شیطان کوه استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار قرار دارد که گفته می‌شود به دستور شاه عباس احداث شده است. استخر دارای جزیره ای زیبا می باشد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است طول حاشیه این استخر نزدیک به دو کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد که دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان می‌باشد.

 لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

 بام سبز
در سال‌های اخیر با طراحی شهرداری لاهیجان، فضایی در بالای شیطان کوه ایجاد شده که به علت مشرف بودن به شهر به نام بام سبز شناخته می‌شود. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل می‌شود. مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است. تماشای روزها و شب‌های لاهیجان از فراز بام سبز، از دیگر جاذبه‌های این مجموعه تفریحی می‌باشد.

  لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

تله کابین
تله کابین لاهیجان از دیگر جاذبه های تفریحی است. طول این تله کابین یک هزار و 550 متر می باشد که از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می نماید. این تله کابین دو ایستگاه و پنج دکل و 350 متر در مرتفع ترین نقطه از سطح دریا ارتفاع دارد. احداث پارک مجهز به رستوران، کافی شاپ و انواع غرفه های آلاچیق و ایجاد فضای مناسب برای گردشگران از دیگر برنامه هایی است که برای احداث در ایستگاه‌های تله کابین در نظر گرفته شده است.

  لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

  پارک بعثت (باغ ملی)
این بوستان با وسعتی بیش از یکهزار و 200 متر مربع در مرکز شهر لاهیجان قرار دارد.

 

لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

 پارک جنگلی میر صفا
این پارک جنگلی طبیعی در خیابان شقایق (منتهی به دانشگاه آزاد اسلامی) قرار دارد و دارای تعدادی آلاچیق است که مورد توجه گردشگران می باشد.

لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان  

 تالاب بین المللی امیر کلایه
این تالاب به وسعت بیش از هزار و دویست هکتار در 40 کیلو متری شمال شهر لاهیجان و در کنار دریای خزر واقع شده و به دلیل نوع خاص اکوسیستم به دور از هر گونه آلودگی زیست محیطی بوده و دارای جاذبه های تفریحی زیادی می باشد.

لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان   

 سواحل امیر آباد
شمالی‌ترین نقطه شهرستان لاهیجان، به دریای خزر و سواحل امیر آباد منتهی می‌شود که از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

 لاهیجان,گیلان,مکانهای تفریحی گیلان

 روستای بکر و زیبای چی چی نی کوتی
معنی نام این روستای زیبا که چشم اندازهای زیبایی دارد، لانه گنجشک می باشد. با گشت و گذار در جنگل های کوهپایه ای روستای چی چی نی کوتی معنای اصلی طبیعت بکر را درک خواهید کرد. طبیعتی که هنوز از گزند ما آدمیان آسیبی ندیده است و هنوز گونه های جانوری مختلف از جمله خرس قهوه‌ای، شغال و روباه و کفتار و نوعی خوک خاکستری در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند. در ضمن تقریبا در پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان نوعی خاص از تمشک وحشی در بیشه زارهای این روستا می‌روید که قطعا طعم آن را جایی دیگر نچشیده اید. باشد که این طبیعت بکر و زیبا پاک و بکر و زیبا باقی بماند.

 

منبع:bartarinha.ir

سردبیر بازدید : 123 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگل های زیبایی این منطقه می درخشد.
 
ویسادار به معنی سایه درخت بید است و ابهت این پدیده طبیعی زمانی بیشتر می‌شود که از پایین به آن نگاه کنند، صدای ریزش آب از ارتفاع 20 متری و نیم دایره‌ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به رودخانه ایجاد می‌کند، منظره فوق العاده دیدنی است.

صدای پرندگان و شر شر آب و نور خورشید که از لابه لای درختان انبوه خود را به زمین می‌رساند، جلوه‌ای است که در کمتر منطقه‌ای یافت می‌شود، پس اگر به دنبال دیدن این زیبایی‌ها هستید، هنگام سفر به غرب گیلان آبشار ویسادار را در پره سر رضوانشهر از یاد نبرید.

 آبشار ویسادار را باید در جنگل های پیلمبرا (Pilambra) در نزدیکی رضوانشهر ببینید. چطور باید به آن برسید؟ از رشت راهی رضوانشهر شده و سپس به سمت غرب و در جاده آستارا ادامه مسیر دهید تا به پره سر برسید. از پره سر به سمت صیقل سرا و ابویار منحرف شده و پس از آن با طی حدود 13کیلومتر به تابلوی آبشار ویسادار می رسید و کمی پس از آن پل روی رودخانه و آبشار در سمت چپ تنها نشانه های شما هستند! تقریبا یک سوم ابتدایی این جاده روستایی آسفالته و ما بقی آن خاکی است...

تنها یک بارندگی کافی است که تردد وسیله نقیله عادی مانند سواری با مشکل جدی روبرو شود و در چند نقطه، عبور شما را بسیار دشوار کند. حتما قبل از حرکت به سمت آبشار، پیش بینی هواشناسی را دنبال کرده و هم چنین از عدم وجود بارندگی در روزهای گذشته مطمئن شوید.

فرم لایه لایه و صخره ای دیواره های دو طرف رودخانه در بالا و پایین دست آبشار جلوه ای دوچندان به طبیعت آن داده است... یک پل فلزی روبروی آبشار نصب شده است که با قرار گرفتن بر روی آن تسلط بر آبشار ممکن می شود. نگاه کردن از روی پل فلزی به پایین و رودخانه خروشان پایین دست آبشار، ترس و اضطرابی همراه با هیجان را در شما به وجود خواهد آورد. آبشار ویسادار در مسیر رودخانه لومیر ایجاد شده است و ارتفاع آن حدود 15متر می باشد.

 زیباترین آبشارهای ایران,آبشار ویسادار

  در نزدیکی ویسادار، آبشار آسیابگا بر روی رودخانه شفارود واقع شده است که راه دسترسی آن از رضوانشهر می باشد و البته ادامه همین جاده نیز طبق اطلاعات نقشه راه های استانی، به روستای ارده و آبشار آسیابگا می رسد.

بازدید از این آبشار را به کوهنوردانی که قصد صعود به قله سبلان را دارند و از مرکز یا شرق ایران راهی مشگین شهر می شوند، پیشنهاد می کنیم چرا که با یک انحراف مسیر کوتاه و صرف زمان کمتر از 2 ساعت یکی از آبشارهای جنگلی زیبای ایران زمین را می توان دید.

 زیباترین آبشارهای ایران,آبشار ویسادار

 
منبع:hamshahrionline.ir

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 635
  • کل نظرات : 259
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 138
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 223
  • بازدید ماه : 2,677
  • بازدید سال : 16,207
  • بازدید کلی : 304,891
  • کدهای اختصاصی