loading...
عروس مهتاب
sahar29 بازدید : 202 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

از استعمال رنگ موهای شیمیایی بپرهیزید و مواد گیاهی را که رنگ زیبایی را نیز به مو‌هایتان می‌دهد استفاده کنید.

 

حنا:
حنا برگ درختچه ایست به همین نام که آنرا کوبیده و از آن برای رنگ کردن مو‌ها استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات از این گیاه در مداوای امراض استفاده می‌شود. این درختچه در جنوب ایران مخصوصاً کرمان و بلوچستان یافت می‌شود. برای رنگ کردن مو با حنا، ابتدا آن را با آب یا عرق بهار نارنج خمیر می‌کنند و می‌گذارند چند ساعتی بماند تا تخمیر شود و گهگاهی آنرا بهم می‌زنند. پس از تخمیر شدن و زمان استفاده باید کمی آب به آن اضافه کرد. این خمیر هر چه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پر رنگ‌تر می‌شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو‌ها را به رنگ آتشین و پر تلالو در می‌آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است و اگر با رنگ سبز یا نیلی توام گردد رنگ سیاه زیبایی ایجاد می‌شود.

رنگ مشکی:
اگر بخواهید رنگ مو‌ها را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعملهای متعددی وجود دارد. برخی ابتدا مو‌ها را با حنا قرمز کرده و سپس با وسمه که گیاه رنگ داری است آن‌ها را رنگ می‌کنند تا مو‌ها به رنگ مشکی در آید. این روش مدت زیادی زمان برده و طولانی است. برای همین برخی یک مقداری حنا را با حجم دوبرابر آن وسمه مخلوط و خمیری کرده و یکجا به سر خود می‌زنند. پس از اینکه مو‌ها سیاه شد، آنرا شسته و پس از خشک کردن مجدداً آنرا با خمیر رقیقی از حنا رنگ می‌کنند تا کاملاً مشکی شود.

رنگهای شاد:
از گیاهان دیگری که در قدیم به عنوان رنگ مو از آن‌ها استفاده می‌شد می‌توان بابونه را نام برد. بابونه به موهای سفید رنگ طلائی زیبا و درخشانی می‌دهد و اگر آن را با مقدار برابری حنا مخلوط کنید به مو‌ها رنگ مسی خواهد داد.

در شمال ایران و جنگلهای مازندران گیاهی به نام آقطی می‌روید که دو نوع است. آقطی شرند و آقطی سرخ. میوه‌های آقطی شرند مو‌ها را مشکی کرده و آقطی سرخ مو‌ها را سرخ می‌کند.پوست، برگ، ریشه و ترشحات درخت گردو باعث سیاه شدن رنگ مو می‌گردد و در عین حال مو‌ها را تقویت می‌کند.گل زعفران و زعفران نیز در قدیم برای رنگ مو استفاده می‌شده.

تست رنگ موهای طبیعی:
برای استفاده از رنگ موهای بالا شما می‌توانید کمی از موهای خود را چیده و رنگ مورد نظر را روی آن بزنید. اگر رنگ آن مورد نظر شما بود، آن را روی تمامی موهای خود بزنید.

منبع:برترین ها

 

جذاب ترین های عروس مهتاب :

به شب زفاف اینگونه نگاه کنید

sahar29 بازدید : 138 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

اگر مدتی است که احساس می کنید موهای شما تار و کدر شده است، پیشنهاد می کنیم از اکلیل کوهی استفاده کنید.

اکلیل کوهی در شفاف کردن موها و لطیف ساختن آنها واقعا معجزه می کند.روش زیر را امتحان کنید:
یک پیمانه آب جوش را با ۲ قاشق غذاخوری اکلیل کوهی و۷۵ گرم روغن بادام شیرین با هم مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها این مخلوط را به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه روی سر گذاشته و به آرامی ماساژ دهید.

اگر موهای بلوندی دارید می توانید از آب لیمو ترش استفاده کنید.برای این کار کافی است که هنگام آب کشی موها، کمی آب لیمو ترش را با آبی که موها را با آن آبکشی می کنید اضافه کرده و به این ترتیب، درخشندگی و لطافت را به موهای خود بازگردانید.

اگر موهایی تیره دارید، سرکه گزینه بسیار خوبی است.می توانید کمی سرکه را به آب آبکشی اضافه کنید.

افرادی که رنگ موهای آنها روشن یا بلوطی است، می توانند از بابونه استفاده کنند.بابونه علاوه بر خوشرنگ کردن موها، آنها را زنده و حالت آنها را زیباتر می سازد.
منبع:آرایشیک

سردبیر بازدید : 140 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

ابتدا بايد بدانيم موي ابرو مانند تمام موهاي بدن اعم از موهاي سر و مژه‌ها که از بدو تولد وجود داشته‌اند يا موهاي وابسته به هورمون‌هاي جنسي مي‌توانند تحت‌تاثير عوامل مختلف دچار ريزش شوند.

 

خاله کوچک‌ترم زن ميانسالي است که اهميت زيادي به زيبايي خود مي‌دهد و حاضر است تمام دار و ندارش را بدهد ولي زيبا باشد. چند وقتي بود که مدام از کم شدن حجم ابروهاي خود گلايه داشت و مي‌گفت به پرپشتي سابق نيست...

سردبیر بازدید : 132 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

برای شناخت حالات مختلف مو فقط در میزان چربی و خشکی درآن است و ازاین نظر موها را به سه دسته ی کلی تقسیم می باشند.

موهای چرب : چرب ، چرب شدید ، چرب معمولی
موهای عادی : چرب عادی ، خشک عادی
موهای خشک :خشک معمولی ، خشک و خشک شدید

تقسیماتی که برای حالات مو در نظر گرفته شده مولود پوست می باشد که خود ناشی ازفعالیت غدد چربی زیر پوست است که نوع و حالت موها را مشخص می سازد . حالت مو که مدیون پوست سر می باشد چربی و خشکی پوست نیز بستگی مستقیم به ترشح غدد چربی در پوست دارد . به همین جهت لازم است که درباره غدد چربی به توضیح بیشتری داده شود.

درهر سانتی متر مربع پوست سر در حدود ۵عدد غدد چربی وجود دارد . کاراین غده ها ترشح چربی می باشد . این ضمایم پوستی از جایی چربی نمی گیرندبلکه خود عامل مستقیم تولید آن هستند . وقتی غده ها چربی را می سازند ازطریق لوله ی مجاری آنرا به خارج پوست بدن که احتیاج به این چربی دارد هدایت می کنند. زیرا در نبود آن پوست ترکیده و قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و کمبودش را به هر طریق که شده باید جبران کرد ، در غیر اینصورت خطراتی در بر خواهد داشت.

موی سر حالات مختلفی دارد به شرح آن خواهیم پرداخت . مو از نظر ارگانیسم ساختمانی درهمه یکسان است و فرقی با همدیگر ندارد . آن تفاوت ظاهری که درموهای آدمیان می بینیم فقط حالت موها است که با یکدیگر متفاوت می باشد.

زیادی چربی نیز باعث مزاحمت می گردد بطوریکه روی پوست سر جاری شده واین عمل موجب می شود که روی روزنه های پوستی را بپوشاند و عمل تنفس پوستی اکسیژن گیری را مختل می سازد و محیط نامناسبی را برای موها فراهم کند وسرانجام ریزش شدید موها را سبب میگردد.

اگر چربی پوست سر زیاد باشد می گویند پوست سر چرب است و چنانچه غدد درکار خود کم کاری کنند می گویند پوست سر خشک است واگر غده ها فعالیت عادی وطبیعی داشته باشند می گویند پوست سر معمولی است و این حالت ایده آل برای پوست و مو می باشد.

 

شستشوی موی سر:
به هنگام نظافت موها باید نوع آنرا در نظر داشت و همینطور مواد پاک کننده ی آنرا و مهمتر اینکه روش شستشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه بر شستشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه برشستشو و بهداشت بتوانیم پوست سر و موها را به حالت دلخواه کنترل کرده چربی وخشکی موها را به سوی نرمال سوق دهیم و همینطور برای شستشوی موهای سر باید جدول زمانی دقیق تنظیم نماییم . اغلب مشاهده شده که بعضی ها به هر شکلی که دوست دارند سرشان را می شویند نه مراعات زمان را می کنند و نه به مواد شستشو اهمیت می دهند و نه روش صحیح شستن را به کارمی گیرند .

اینان موهایشان بیشتر در معرض خطر ریزش قرار دارد. سر را حتما یک روز درمیان بدون خشونت ، بدون چنگ زدن و بدون برس کشیدن ، بدون ماساژ دادن شستشو داد ، درموقع شستشو باید موها را در کف دستها قرار داد ، و بطور دورانی آنها را شست. این طرز شستشو یک قانون کلی است و کسانیکه از این روش پیروی کنند حداقل از نظر شستشو ریزش غیر طبیعی نخواهند داشت.

آشنایی با انواع مو و روش شستشوی انواع مو

الف ـ طریقه شستشوی موهای چرب:
این نوع موها را فقط یک روز در میان بدون چنگ زدن ، ماساژ دادن ، برس کشیدن باید شتشو داد بدین ترتیب که موها را در کف دستها قرار داده و بطور دورانی پوست سر را می شویم بی آنکه ناخنها و یا نوک انگشتان پوست سر تماس حاصل کند دودست شستشو در هر بار استحمام کافی می باشد.


ب ـ طریقه شستشوی موهای خشک:
این فراد از خشکی بیش از اندازه موها رنج می برندبرای رفع این مشکل از نظر شستشو به ترتیب زیر عمل می کنیم. برای نظافت و شستشوی این موها می توان دو روز درمیان موها را شست ولی بهتر آن است از قاعده کلی استفاده کرده و همان یک روز درمیان بدون خشونت وبه آرامی سر را شستشو داد ، البته با ماساژ بسیار آرام و بدون چنگ زدن وبرس کشیدن موها پوست سر را باید شست دو بار شستشو در هر وهله استحمام کافی می باشد.

ج ـ طریقه شستشوی موهای عادی:
موهای معمولی را که پوست سر نه چرب و نه خشک است بین روش شستشوی موهای چرب و خشک عمل می شود. مطلبی که باید تذکر داد اینست که کسانیکه به عللی موهایشان را از دست دادهاند و یا طاس شده اند و یا موها را که از ته ماشین کرده انده اند می توانندبا کف دستها به آرامی و بدون خشونت و تاکید پوست سر را کاملا بشویند. روشهایی که گفته شد برای شستشوی انواع موهای سر می باشد و هر کس به علم به اینکه دارای چند نوع مویی می باشند می توانند از روشهای ذکر شده استفاده نمایند.

آب مفید برای مو:
آبی که برای شستشوی موها بکار می بریم باید دارای حرارت معین باشد وهم چنین نباید به یکباره آب سرد و یا آب گرم را روی سر ، باز کرد و یا درجه آب را بطور ناگهانی تغییر داد زیرا که با چنین کاری ریشه ی موها شوکه میشوند که واکنش آن تضعیف و ریزش مو خواهد بود.
منبع : دلگرم

سردبیر بازدید : 89 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

برخی از بیماری‌ها، عوارضی بر روی موها ایجاد می‌کنند که می‌توانند باعث ریزش و یا سست شدن موها شود.

پزشکان هشدار می دهند پس از بیماری‌هایی که بویژه همراه با تب هستند، از دستکاری موها مانند صاف کردن ، رنگ کردن، مش و یا فر نمودن موها جدا خودداری نمایید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 635
  • کل نظرات : 259
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 164
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 2,801
  • بازدید سال : 16,331
  • بازدید کلی : 305,015
  • کدهای اختصاصی